سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درچه صورت میتوان از مشاعات بعنوان پارکینگ استفاده کرد

در برخی از موارد مسئله پارکینگ بصورت مشکل دیگری بروز میکند بعنوان مثال مالک یک آپارتمان که فاقد پارکینگ است خودرو خود را در قسمت مشترک ساختمان مانند حیاط پارک میکند. در اینجا ذکر این نکته ضروری است که استفاده از سایر قسمت های مشترک بعنوان پارکینگ ، به این دلیل که حقوق سایر واحدها نادیده گرفته میشود عملی است که خلاف قانون شناخته میشود ومالک یا مالکان علاوه بر اعتراض به این تصرف میتوانند با مراجعه به دادگاه ، مانع از این اقدام غیر قانونی شوند اما برای استفاده از مشاعات بعنوان پارکینگ دو حالت زیر متصور است : 

الف ) استفاده با اجازه.

ب) استفاده بدون اجازه 

ا((استفاده با اجازه)) در چه مواردی رخ میدهد.استفاده با اجازه در صورتی رخ میدهد که یکی از واحدهای ساختمانی برای مدتی خالی از سکنه  باشد و همسایه ها از پارکینگ آن استفاده کنند. در اینصورت اگر این کار بدون اجازه صاحب پارکینگ صورت گیرد ، بعد از آنکه مالک در واحد خود سکونت پیدا کرد ، میتواند اجاره مدت استفاده از پارکینگ را از استفاده کننده درخواست نماید .

اما اگر خود مالک اجازه استفاده از را داده باشد یا به اصطلاح حقوقی برای تصرف پارکینگش به مدیر ساختمان یا شخص استفاده کننده اذن داده باشد نمیتواند درخواست اجاره کند .

(( استفاده بدون اجازه به چه موردی گفته میشود))استفاده بدون اجازه بدین معناست که پارک بدون اجازه در پارکینگ همسایه خلاف قانون است وبا اقامه دعوا از سوی مالک فرد استفاده کننده بایستی اجرا المثل (اجاره مدت تصرف) این کار را به مالک بپردازد . این مبلغ با نظر کارشناس رسمی دادگستری تعیین میشود.

همچنین اگر شخص بدون اجازه همسایه ماشینش را در پارکینگ او پارک نماید وبا درخواست مالک حاضر به ترک آن نشود جرم وی ((تصرف عدوانی )) است ومجازات آن میتواند از جزای نقدی تا حبس ، رفع تصرف، ومطالبه خسارت وارد بر مالک باشد.

توجه : لطفا جهت ارتباط با ما وطرح سوالات خود  اینجا کلیک کنید  وسئوالات خود را در قسمت چت انلاین سایت  بازرگانی کاشی وسرامیک پرشین مطرح نمایید به سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد . 

مهندس علی حسین هادیخانی کارشناس رسمی دادگستری در امور راه وساختمان ومجری ذیصلاح سازمان نظام مهندسی ساختمان 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

99